![]() ![]() |
| Freddy Hoffmann |
Mar 2 2008, 12:12 PM
|
|
Veteran ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GRUPPE: Members Innlegg: 746 Registrert: 8-December 04 Fra: Konnerud Bruker nr.: 26 |
Gradestokker og måleinstrumenter kan manipuleres. Dere husker vel målingene fra Hurumlandet for noen år tilbake Temperaturmålingene er neppe tuklet med. FNs klimanel ville ikke offentliggjøre hvilke målestasjoner de baserer sin "vitenskap" om temperaturendringer på, men nå har det blitt avslørt at de har benyttet utelukkende målestasjoner i urbane strøk, dvs målestasjoner i byer og ved flyplasser. Mens all annen forskning offentliggjør sine rapporter og gjør grunnlagsmateriale offentlig tilgjengelig for andre forskere å kunne etterprøve påstandene, holder klimaforskningen sine grunnlagsdata hemmelig. Bare det tilsier at her foregår det noe som ikke tåler et kritisk blikk. Hadley Center for Climate Prediction har nå offentliggjort oppdaterte tall for jordens temperatur. Den viser at i løpet av de siste tolv månedene har temperaturøkningen de siste 100 år blitt utradert. Mer info her. Hva sier de skråsikre politikerne nå? Dette blir nok forsøkt tiet ihjel fordi det ikke stemmer overens med FNs klimapanels søppelvitenskap. mvh Freddy -------------------- “Since there is no known life on Mars it suggests rapid changes in planetary climates could be natural phenomena."
|
| Kåre Kork |
Mar 2 2008, 04:33 PM
|
|
Superposter ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GRUPPE: Members Innlegg: 1,880 Registrert: 6-December 06 Bruker nr.: 1,439 |
Haha, fantastisk!
Og dette skal vi altså ikke ha lov til å være kritiske til ifølge Mikalsen & Michaelsen & Monitor.. -------------------- “When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion”
|
| Monitor |
Mar 2 2008, 06:47 PM
|
|
Levende legende ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GRUPPE: Members Innlegg: 9,999 Registrert: 14-December 04 Bruker nr.: 56 |
|
| Fabian |
Mar 2 2008, 07:29 PM
|
![]() Superposter med eikeløv ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GRUPPE: Members Innlegg: 2,285 Registrert: 7-July 05 Fra: Opp en bakke bort en vei - et sted i Drammen Bruker nr.: 433 |
|
| Kåre Kork |
Mar 2 2008, 08:04 PM
|
|
Superposter ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GRUPPE: Members Innlegg: 1,880 Registrert: 6-December 06 Bruker nr.: 1,439 |
Ja, for det er vel ingen andre enn Mikalsen & Michaelsen & Monitor som er bekymret på grunn av den globale oppvarmingen? Vennlig hilsen Monitor Ok, så det er antallet bekymrede som er målestokken på sannhet? Det er interessant.. Da mener du vel at "frepperne" har rett angående muslimer også? Se f.eks denne artikkelen, og kommentarene under. Og videre kan man anta av utsagnet ditt; at hvis man er bekymret behøver man ikke vurdere hva som er sant? -------------------- “When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion”
|
| morf |
Mar 2 2008, 08:22 PM
|
|
Guru ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GRUPPE: Members Innlegg: 3,500 Registrert: 20-April 07 Bruker nr.: 1,812 |
Hallo, Kåre...................
Ser ut til at "denna" artikkelen er sperre av monitor -------------------- Gud forlanger ikke mer enn du kan
|
| Monitor |
Mar 2 2008, 09:44 PM
|
|
Levende legende ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GRUPPE: Members Innlegg: 9,999 Registrert: 14-December 04 Bruker nr.: 56 |
|
| Kåre Kork |
Mar 3 2008, 12:02 PM
|
|
"Du begynner jo nesten å minne om xxxxxxxx i mistenksomheten din"
Haha, den var god! Er vel tydelig hvem som er den mistenksomme her Er det egentlig noen "freppere" her du ikke mistenker for å være Arntsen? Eller varaordører Hoffmann for den saks skyld.. (For ordens skyld, jeg vet hvem Fabian er. Påstanden om at han skulle være Hoffmann er noe av det tåpeligste jeg hittill har sett fra Monitor) -------------------- “When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion”
|
| Wiceguy |
Mar 3 2008, 01:13 PM
|
|
Høyt respektert stormester ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GRUPPE: Members Innlegg: 5,517 Registrert: 10-December 04 Fra: Drammen Bruker nr.: 45 |
Er det ikke rart at Monitor blir provosert av de som gjetter på kjønnet til Monitor, mens Monitor selv mener at andre bør tåle å bli knyttet til personnavn ?
-------------------- En fra Bragernes
|
| Monitor |
Mar 3 2008, 01:54 PM
|
|
"Du begynner jo nesten å minne om xxxxxxxx i mistenksomheten din" Haha, den var god! Er vel tydelig hvem som er den mistenksomme her Ja, virkelig. Morf trodde visst at jeg kunne sperre artikler her eller der. Er det egentlig noen "freppere" her du ikke mistenker for å være Arntsen? Joda, det er par-tre som ikke er like intelligente som Arntsen/"Svenna". (For ordens skyld, jeg vet hvem Fabian er. Påstanden om at han skulle være Hoffmann er noe av det tåpeligste jeg hittill har sett fra Monitor) Puss lesebrillene! Vis meg deretter hvor jeg har påstått noe slikt! Er det ikke rart at Monitor blir provosert av de som gjetter på kjønnet til Monitor, mens Monitor selv mener at andre bør tåle å bli knyttet til personnavn ? Nå roter du fælt, Wiceguy. Jeg er ikke provosert av "de som gjetter på kjønnet til Monitor". Jeg bare slår fast at det er en tåpelig hersketeknikk å prøve "skifte kjønn" på en motdebattant. Når det gjelder Arntsen/"Svenna" er alle og aller mest Arntsen klar over at han er gjennomskuet for lenge siden. Han opptrer dermed i strid med reglene. Jeg er ikke diskusjonspoliti, men stikker gjerne en kinappenål i skinnet på juksemakere. Ha en fin dag! Velkommet til Bragernes torg på onsdag! Vennlig hilsen Monitor |
| morf |
Mar 3 2008, 04:03 PM
|
|
Guru ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GRUPPE: Members Innlegg: 3,500 Registrert: 20-April 07 Bruker nr.: 1,812 |
Ha en fin dag! Velkommet til Bragernes torg på onsdag! Vennlig hilsen Monitor Du får vinke da, monitor. Jeg er han med den blåe lua -------------------- Gud forlanger ikke mer enn du kan
|
| Monitor |
Mar 3 2008, 06:25 PM
|
|
|
| morf |
Mar 3 2008, 06:30 PM
|
|
JAJAmensen.... Godt og varmt i gamlelandet i februar.. Varmeste februar på over 100 år
Likevel er det et godt stykke opp på gradestokken for å nå den tropiske februar i 1900. Tru om det var mye biler og co2 utslipp den gangen????? Eller er det sola som spiller dissa "forskerene" et pusipuss i år, som i 1900 ???? http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikkel.php?artid=504221 -------------------- Gud forlanger ikke mer enn du kan
|
| Monitor |
Mar 3 2008, 06:52 PM
|
|
Tru om det var mye biler og co2 utslipp den gangen????? Eller er det sola som spiller dissa "forskerene" et pusipuss i år, som i 1900 ???? Hyggelig at Frp-talsmann Morf og varaordfører Hoffmann er enig om noe for en gangs skyld. At begge tar feil om global oppvarming, vil de tidsnok oppdage. Eller kanskje ikke tidsnok. Vennlig hilsen Monitor |
| Kåre Kork |
Mar 3 2008, 10:06 PM
|
|
Puss lesebrillene! Vis meg deretter hvor jeg har påstått noe slikt! Tja.. Et raskt søk på Monitor versus Fabian: Monitor 11/1: "Jeg kom av en eller annen grunn på det ubesvarte spørsmålet: hvordan i all verden kan noen tro at Fabian er nicket til en av byens folkevalgte?" Monitor 26/12: "Få kan ha vært i tvil om at John Arntsen og Svenna var en og samme person, men hvordan i all verden kunne noen tro at Fabian og Hoffmann var det?" Monitor 12/12: "Jeg kan ikke si annet enn at mange har visst lurt på om "Fabian" er et av varaordfører Hoffmans pseudonymer. Hvordan i all verden kan noen tro slikt?" Monitor 11/12: "Mange har visst lurt på om "Fabian" er et av varaordfører Hoffmans pseudonymer. Hvordan i all verden kan noen tro slikt? Ja, hvordan i all verden kan noen tro noe slikt?" Monitor 27/11: "PS Mange har visst lurt på om "Fabian" er et av varaordfører Hoffmans pseudonymer. Hvordan i all verden kan noen tro slikt?" "Kjære Fabian! Vennligst se på sammenligningen med Hoffmann som en test av humør og blodtrykk. Resultatet av testen sier sitt." "Og hvorfor i all verden ta slik på vei fordi du blir fortalt at noen skal ha lurt på om Fabian og Hoffmann var én og samme person. Det må da være en ære å bli forvekslet med en slik størrelse, ikke minst når man uttrykker nokså like synspunkter på nokså lik måte." "PS Fint at du føler deg beæret over å bli forvekslet med Hoffmann. Da gjenstår det bare å få Hoffmanns vurdering av forvekslingen." Holder det? Nå roter du fælt, Wiceguy. Jeg er ikke provosert av "de som gjetter på kjønnet til Monitor". Jeg bare slår fast at det er en tåpelig hersketeknikk å prøve "skifte kjønn" på en motdebattant. Ingen her kommer i nærheten av Monitor når det gjelder tåpelig hersketeknikk. Favoritten hans når argumentene går tomme er å fastslå at motdebattanten er alkoholpåvirket: "Har du drukket igjen nå, Fabian?" "Hvis vinen din forårsaker slik feilbedømmelse - og det gjør den visst - burde du kanskje slutte å drikke" "Kikk oftere på DTs diskusjonsforum enn i glasset" "Ha en fin kveld! Husk at sjømannskirken i Albir er nær! Den har hjulpet mange i samme situasjon" Hele angrepet på Frp er storm i et vannglass. "Eller mener du vinglass?" "mens drømmerne i Frp sitter med skjegget i postkassa og tunga i portvinsglasset." "husk å ha igjen litt til å trøste deg på i morgen tidlig." "Ordinære spåmenn ser i glasskuler. Mustang ser i glasset, som han har tømt" "Eller kanskje det var mye i glasset som var farlig?" "Det stemmes derfor over to forslag. Den som er for, viser dette ved å rekke høyre hånd i være. Husk å sette fra deg glasset før du stemmer!" "Traff jeg deg midt i ølglasset?" "- Peker du på ølglasset til en gjennomsnittsnordmann, blir han like krakilsk som en sulten bikkje du tar matfatet fra." Og sånn fortsetter det til det kjedsommelige. (Og det var bare èn av hersketeknikkene hans) -------------------- “When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion”
|
| Freddy Hoffmann |
Mar 3 2008, 11:00 PM
|
|
Veteran ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GRUPPE: Members Innlegg: 746 Registrert: 8-December 04 Fra: Konnerud Bruker nr.: 26 |
Hyggelig at Frp-talsmann Morf og varaordfører Hoffmann er enig om noe for en gangs skyld. At begge tar feil om global oppvarming, vil de tidsnok oppdage. Eller kanskje ikke tidsnok. Vennlig hilsen Monitor Hei, Monitor! Har Monitor oversett denne for alle klimahysterikere, dårlige nyhet? Eller forsøker Monitor å fortrenge den ubehagelige virkeligheten? mvh Freddy H -------------------- “Since there is no known life on Mars it suggests rapid changes in planetary climates could be natural phenomena."
|
| Zombie |
Mar 3 2008, 11:19 PM
|
|
Superposter ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GRUPPE: Members Innlegg: 1,592 Registrert: 23-March 07 Bruker nr.: 1,734 |
Tja.. Et raskt søk på Monitor versus Fabian: Monitor 11/1: "Jeg kom av en eller annen grunn på det ubesvarte spørsmålet: hvordan i all verden kan noen tro at Fabian er nicket til en av byens folkevalgte?" Monitor 26/12: "Få kan ha vært i tvil om at John Arntsen og Svenna var en og samme person, men hvordan i all verden kunne noen tro at Fabian og Hoffmann var det?" Monitor 12/12: "Jeg kan ikke si annet enn at mange har visst lurt på om "Fabian" er et av varaordfører Hoffmans pseudonymer. Hvordan i all verden kan noen tro slikt?" Monitor 11/12: "Mange har visst lurt på om "Fabian" er et av varaordfører Hoffmans pseudonymer. Hvordan i all verden kan noen tro slikt? Ja, hvordan i all verden kan noen tro noe slikt?" Monitor 27/11: "PS Mange har visst lurt på om "Fabian" er et av varaordfører Hoffmans pseudonymer. Hvordan i all verden kan noen tro slikt?" "Kjære Fabian! Vennligst se på sammenligningen med Hoffmann som en test av humør og blodtrykk. Resultatet av testen sier sitt." "Og hvorfor i all verden ta slik på vei fordi du blir fortalt at noen skal ha lurt på om Fabian og Hoffmann var én og samme person. Det må da være en ære å bli forvekslet med en slik størrelse, ikke minst når man uttrykker nokså like synspunkter på nokså lik måte." "PS Fint at du føler deg beæret over å bli forvekslet med Hoffmann. Da gjenstår det bare å få Hoffmanns vurdering av forvekslingen." Holder det? Ingen her kommer i nærheten av Monitor når det gjelder tåpelig hersketeknikk. Favoritten hans når argumentene går tomme er å fastslå at motdebattanten er alkoholpåvirket: "Har du drukket igjen nå, Fabian?" "Hvis vinen din forårsaker slik feilbedømmelse - og det gjør den visst - burde du kanskje slutte å drikke" "Kikk oftere på DTs diskusjonsforum enn i glasset" "Ha en fin kveld! Husk at sjømannskirken i Albir er nær! Den har hjulpet mange i samme situasjon" Hele angrepet på Frp er storm i et vannglass. "Eller mener du vinglass?" "mens drømmerne i Frp sitter med skjegget i postkassa og tunga i portvinsglasset." "husk å ha igjen litt til å trøste deg på i morgen tidlig." "Ordinære spåmenn ser i glasskuler. Mustang ser i glasset, som han har tømt" "Eller kanskje det var mye i glasset som var farlig?" "Det stemmes derfor over to forslag. Den som er for, viser dette ved å rekke høyre hånd i være. Husk å sette fra deg glasset før du stemmer!" "Traff jeg deg midt i ølglasset?" "- Peker du på ølglasset til en gjennomsnittsnordmann, blir han like krakilsk som en sulten bikkje du tar matfatet fra." Og sånn fortsetter det til det kjedsommelige. (Og det var bare èn av hersketeknikkene hans) Lurer på hvordan Monitora reagerer nårra møter sÆi sjøl i døra slik? -------------------- Zombie - DTs nest verste debattant
|
| Freddy Hoffmann |
Mar 4 2008, 12:07 AM
|
|
Lurer på hvordan Monitora reagerer nårra møter sÆi sjøl i døra slik? Ærlig talt, dette er 'off topic'. Monitor forsøker å avspore en hver diskusjon hun ikke liker og desverre går mange på limpinnen. Myten om denne menneskeskapte globale oppvarmingen er i ferd med å slå sprekker når den globale temperaturen de siste tolv måneder har sunket mer enn den har steget de siste hundre år. mvh Freddy H -------------------- “Since there is no known life on Mars it suggests rapid changes in planetary climates could be natural phenomena."
|
| Monitor |
Mar 4 2008, 06:41 AM
|
|
Den som leter, finner ikke alltid det han håpet på:
Tross bunkevis av fine og minneverdige sitater klarte ikke Kork å finne bevis for sin påstand om at jeg har skrevet at Fabian og Hoffmann er én og samme person. Let videre! Så til saken vi diskuterer i denne tråden: Det begynner å bli åpenbart at klimaet på jorden er i forandring - alle de 10 varmeste målte årene gjennom historien har forekommet de siste 15 årene. I enkelte deler av verden opplever befolkningen store flomkatastrofer, mens det i andre områder er tørke og vannmangel store deler av året. Mye av årsaken til disse ekstreme forskjellene kan spores tilbake til utslipp av klimagasser. Drivhusgassene forårsaker både flom og tørke. Vennlig hilsen Monitor |
| Freddy Hoffmann |
Mar 4 2008, 09:43 AM
|
|
Så til saken vi diskuterer i denne tråden: Det begynner å bli åpenbart at klimaet på jorden er i forandring - alle de 10 varmeste målte årene gjennom historien har forekommet de siste 15 årene. Feil. Sitat fra en artikkel på forskning.no: "For eksempel konkluderer IPCC at 1900-tallet antakelig var det varmeste århundre på 1 000 år, mens 1990-årene var det varmeste tiåret og 1998 det varmeste året i århundret. Dette arbeidet fra IPCC er en av grunnpilarene i forutsigelsene av betydelige fremtidige temperaturøkninger, og av de påståtte katastrofale følger av disse. Mange vitenskapsmenn utenfor IPCC stilte seg kritiske til studiene. En eksternt oppnevnt komité av spesialister innen statistikk analyserte et av IPCCs sentrale arbeider på feltet. Konklusjonene var: Påstandene fra IPCC underbygges ikke av arbeidet; IPCCs arbeidsgruppe manglet kompetanse i statistikk, og har misbrukt noen statistiske metoder. Påstanden om det varmeste århundret kan i det hele tatt ikke underbygges fordi vi har for få temperaturdata fra en litt fjernere fortid." Artikkelen kan i sin helhet leses her. I enkelte deler av verden opplever befolkningen store flomkatastrofer, mens det i andre områder er tørke og vannmangel store deler av året. Mye av årsaken til disse ekstreme forskjellene kan spores tilbake til utslipp av klimagasser. Drivhusgassene forårsaker både flom og tørke. Feil, men hvis Monitor kan skaffe dokumentasjon for sine påstander, skal jeg ta en titt på den. mvh Freddy Hoffmann -------------------- “Since there is no known life on Mars it suggests rapid changes in planetary climates could be natural phenomena."
|
![]() ![]() |