![]() ![]() |
| Freddy Hoffmann |
Jan 9 2008, 09:13 PM
|
|
Veteran ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GRUPPE: Members Innlegg: 746 Registrert: 8-December 04 Fra: Konnerud Bruker nr.: 26 |
Har du tid, så kikk også litt på andre forhold som gjør det mindre trivelig mange steder i verden. Her er ett eksempel: Drikkevannet til hundre millioner kinesere er truet. Fisken er allerede stort sett død i elvene de henter vann fra. Hva mener Frp om slikt? At det umulig kan skyldes menneskeskapte faktorer?[ Hva dette har med bruk av isbjørner i den pågående hjernevaskingen av folk flest vet jeg ikke. Jeg minner om at folkereblikken kina i et halvt århundre var styrt av kommunister. Det setter nødvendigvis preg på et land og får dramatiske konsekvenser for innbyggerne. Det tragiske er det finnes mange i Norge som fornekter at kommunisme og sosialisme er en feilslått og menneskefiendtlig ideologi som sammen med nazisme og fascisme hører hjemme på historiens søppelfylling. Minner om at det er menneskapt global oppvarming jeg mener er en myte/fantasi skapt av politikere uten fnugg av vitenskapelig dokumentasjon. I så måte er Morf på linje med partiet sitt. Hvorfor bry seg om problemer i andre land når det fortsatt er norske hjem uten flatskjermer? Flatskjermer produsert i kina? mvh Freddy H -------------------- “Since there is no known life on Mars it suggests rapid changes in planetary climates could be natural phenomena."
|
| Monitor |
Jan 10 2008, 08:20 AM
|
|
Levende legende ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GRUPPE: Members Innlegg: 9,999 Registrert: 14-December 04 Bruker nr.: 56 |
Freppere trives med enkle fantasiforestillinger som at alle miljøspørsmål er bløff og at alle innvandrere er skurker. Ingen bør derfor undres over at Hoffmann er lite villig til å diskutere andre "miljøsaker" enn det påståtte misbruket av et isbjørnbilde.
Jeg inviterte Hoffmann til å mene noe om den tiltagende drikkevannskrisen i Kina, en krise som blant annet skyldes nokså uhemmet industriproduksjon av forbruksvarer til Europa og USA. Hoffmann har en annen forklaring på krisen i Kina, nemlig "Jeg minner om at folkerepublikken Kina i et halvt århundre var styrt av kommunister. Det setter nødvendigvis preg på et land og får dramatiske konsekvenser for innbyggerne." Nå har vel utenrikspolitikk aldri vært freppernes sterkeste side, så man skal ikke forundres over at Hoffmann ikke har fått med seg at kommunistpartiet fortsatt styrer i Kina. Jeg ønsker imidlertid hverken å forsvare Kinas "kommunisme" i ny eller gammel tid, men fastslår likevel at de dramatiske miljøproblemene Kina opplever i dag, neppe er et resultat av den ellers svært mislykte politikken i Maos regjeringstid. Det blir noe virkelighetsfjernt over Hoffmanns bruk av isbjørnbildet for å overbevise om at "menneskeskapt global oppvarming ... er en myte/fantasi skapt av politikere uten fnugg av vitenskapelig dokumentasjon." Vennlig hilsen Monitor |
| morf |
Jan 10 2008, 08:50 AM
|
|
Guru ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GRUPPE: Members Innlegg: 3,500 Registrert: 20-April 07 Bruker nr.: 1,812 |
At hundre millioner mennesker risikerer å miste drikkevannet, var tydeligvis nytt for Morf. At forholdet skulle gjøre noe inntrykk på ham, ville vært for meget å vente. I så måte er Morf på linje med partiet sitt. Hvorfor bry seg om problemer i andre land når det fortsatt er norske hjem uten flatskjermer? God kveld! Vennlig hilsen Monitor Takk, monitor. Dette var bekreftelse god nok på dine søvnproblemer.. -------------------- Gud forlanger ikke mer enn du kan
|
| morf |
Jan 10 2008, 09:09 AM
|
|
Guru ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GRUPPE: Members Innlegg: 3,500 Registrert: 20-April 07 Bruker nr.: 1,812 |
Freppere trives med enkle fantasiforestillinger som hva Det blir noe virkelighetsfjernt over Hoffmanns bruk av isbjørnbildet for å overbevise om at "menneskeskapt global oppvarming ... er en myte/fantasi skapt av politikere uten fnugg av vitenskapelig dokumentasjon." Vennlig hilsen Monitor Er monitor så dum i hodet, eller er det andre årsaker som ligger til grunn for at han sluker alt av "forskerresultater" rått. Forskerne spår at vannstanden i havene kan stige opp til flere meter dersom polisen smelter. Henger dette på greipet til monitor?? morf kaller seg ikke som "forsker", men litt har han jo fått med seg opp gjennom årene. 90 % av pol-isen ligger under vann. Volumet av is er etter nøye "forskning" (alle er enig) større enn vann . Forklar, forklar denne enorme vannøkningen i alle jordens hav. PS. Isbjørnen egner seg godt til pelskåper -------------------- Gud forlanger ikke mer enn du kan
|
| Monitor |
Jan 10 2008, 09:18 AM
|
|
Levende legende ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GRUPPE: Members Innlegg: 9,999 Registrert: 14-December 04 Bruker nr.: 56 |
|
| morf |
Jan 10 2008, 09:43 AM
|
|
En svært presis og sikkert helt riktig framstilling. Vennlig hilsen Monitor I noen tilfeller, JA, men ikke når det gjelder masseberegning av is/vann. Vedder på at om noen år så kommer "forskerne" med sitt nye viss/vass. Da må det finnes opp en gass eller forurenseing som må sendes opp i atmosfæren for å demme opp mot solens varmestråler. Dem har jo til en viss grad kommet med antydninger alt -------------------- Gud forlanger ikke mer enn du kan
|
| Carra |
Jan 10 2008, 10:10 AM
|
|
Guru ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GRUPPE: Members Innlegg: 3,180 Registrert: 25-May 05 Fra: Øren Bruker nr.: 362 |
|
| Freddy Hoffmann |
Jan 10 2008, 10:49 AM
|
|
Veteran ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GRUPPE: Members Innlegg: 746 Registrert: 8-December 04 Fra: Konnerud Bruker nr.: 26 |
Freppere trives med enkle fantasiforestillinger som at alle miljøspørsmål er bløff og at alle innvandrere er skurker. Ingen bør derfor undres over at Hoffmann er lite villig til å diskutere andre "miljøsaker" enn det påståtte misbruket av et isbjørnbilde. Vennligst ikke tillegg meg meninger jeg ikke har, dessuten tar du nok en gang feil. Ja, jeg vet det smerter hver gang Monitor innerst inne vet at jeg har rett. Jeg inviterte Hoffmann til å mene noe om den tiltagende drikkevannskrisen i Kina, en krise som blant annet skyldes nokså uhemmet industriproduksjon av forbruksvarer til Europa og USA. Og det er kineserne selv uten ansvar for? Ja, for de er bare dumme kommunister, eller hur? Nå har vel utenrikspolitikk aldri vært freppernes sterkeste side, så man skal ikke forundres over at Hoffmann ikke har fått med seg at kommunistpartiet fortsatt styrer i Kina. Jeg ønsker imidlertid hverken å forsvare Kinas "kommunisme" i ny eller gammel tid, men fastslår likevel at de dramatiske miljøproblemene Kina opplever i dag, neppe er et resultat av den ellers svært mislykte politikken i Maos regjeringstid. Er ikke det et paradoks at land som over lengre tid har testet ut SVs politikk i praksis er miljøverstinger mens SV i Norge markedsføres som et miljø-parti? Den for Monitor ubehagelige sannheten er at sosialistenes tilsynelatende bekymring for miljøet er et bedrag. mvh Freddy H -------------------- “Since there is no known life on Mars it suggests rapid changes in planetary climates could be natural phenomena."
|
| Monitor |
Jan 10 2008, 11:50 AM
|
|
Vennligst ikke tillegg meg meninger jeg ikke har ..... Hvorfor ikke? Du holder jo meg ansvarlig for SVs politikk selv om jeg ikke er medlem av noe parti. Ja, jeg vet det smerter hver gang Monitor innerst inne vet at jeg har rett. Av åpenbare årsaker har det ikke gjort vondt hittil. Og det er kineserne selv uten ansvar for? Ja, for de er bare dumme kommunister, eller hur? Kineserne er ikke uten ansvar og de er ikke "bare dumme kommunister", slik du hevder eller eventuelt mener at jeg har hevdet. Er ikke det et paradoks at land som over lengre tid har testet ut SVs politikk i praksis er miljøverstinger mens SV i Norge markedsføres som et miljø-parti? Er det SVs miljø- eller økonomipolitikk du mener at har gjort enkelte land til miljøverstinger? Og hvilke land sikter du til? Den for Monitor ubehagelige sannheten er at sosialistenes tilsynelatende bekymring for miljøet er et bedrag. At Hoffmann to ganger i innlegget sitt påstår at jeg må føle ubehag og smerter, er en grei bekreftelse på det gamle ordet: På seg selv kjenner man andre. mvh Freddy H Ha en trivelig dag! Vennlig hilsen Monitor |
| Freddy Hoffmann |
Jan 10 2008, 12:47 PM
|
|
Ha en trivelig dag! Vennlig hilsen Monitor Jasså, argumentskuffen er tom allerede? mvh Freddy H -------------------- “Since there is no known life on Mars it suggests rapid changes in planetary climates could be natural phenomena."
|
| Monitor |
Jan 10 2008, 01:16 PM
|
|
Jasså, argumentskuffen er tom allerede? mvh Freddy H Joda, ettersom du later som om du ikke har sett at jeg har kommentert hvert eneste punkt i ditt forrige innlegg, er det vel riktig å si at argumentskuffen er tom. Din argumentskuff, selvfølgelig. Vennlig hilsen Monitor |
| Freddy Hoffmann |
Jan 10 2008, 01:42 PM
|
|
Joda, ettersom du later som om du ikke har sett at jeg har kommentert hvert eneste punkt i ditt forrige innlegg, er det vel riktig å si at argumentskuffen er tom. Din argumentskuff, selvfølgelig. Vennlig hilsen Monitor Joda, jeg har sett kommentarene og ikke minst den manipulerende måten du velger å kommentere på. Til Monitors store forbitrelse har undertegnede et helt bibliotek med argumenter til disposisjon. Her er f.eks. et dokument om hvor reell faren er for at isbjørnen kan bli utryddet. Gjør oppmerksom på at den er skrevet på engelsk og av vitenskapsmenn. For å gjøre det litt enkelt for Monitor som hele tiden etterlyser referanser, men aldri gidder å sjekke de, bringer jeg her konklusjonen på rapporten. The issue of listing a species under the Endangered Species Act should be based on credible scientific forecasts. Based on our Internet search of the published scholarly research and on our appeals to other researchers we have been unable to locate any papers that referred to scientific procedures for making forecasts of polar bear populations. Furthermore, a review of the references in the nine government reports written to support the listing of polar bears under the Endangered Species Act failed to find any papers relevant to scientific forecasting procedures. We take no issue with the scientific work of the researchers whose work we have reviewed as it relates to the past. Our concern is that there are currently no scientific forecasts of direction or magnitude of changes in the polar bear population. Without scientific forecasts of a substantial decline of the polar bear population and of net benefits from feasible policies arising from listing polar bears, a decision to list polar bears as threatened or endangered would be irresponsible. mvh Freddy H -------------------- “Since there is no known life on Mars it suggests rapid changes in planetary climates could be natural phenomena."
|
| Wiceguy |
Jan 10 2008, 03:34 PM
|
|
Høyt respektert stormester ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GRUPPE: Members Innlegg: 5,517 Registrert: 10-December 04 Fra: Drammen Bruker nr.: 45 |
Freppere trives med enkle fantasiforestillinger som at alle miljøspørsmål er bløff og at alle innvandrere er skurker. Ingen bør derfor undres over at Hoffmann er lite villig til å diskutere andre "miljøsaker" enn det påståtte misbruket av et isbjørnbilde. Jeg inviterte Hoffmann til å mene noe om den tiltagende drikkevannskrisen i Kina, en krise som blant annet skyldes nokså uhemmet industriproduksjon av forbruksvarer til Europa og USA. Har du god samvittighet her da, Monitor ? Du er flere ganger invitert til diskusjon om solen og jordens egen påvirkning på klima. Uten at jeg har sett at du har svart på det. Kanskje du ikke er interessert i det ? Eller er det kun menneskene som påvirker klima ? (Senest på Nyhetskanalen akkurat nå melder de at solen lager trøbbel for menneskapt teknlologi) Hvorfor ikke? Du holder jo meg ansvarlig for SVs politikk selv om jeg ikke er medlem av noe parti. Hvorfor ikke ? Du har flere ganger assossiert meg med FRP selv om jeg ikke medlem av noe parti. -------------------- En fra Bragernes
|
| Freddy Hoffmann |
Jan 10 2008, 03:56 PM
|
|
Apropos konsensus blant vitenskapsmenn og kvinner. Her er en uttalelse verd å dvele litt ved.
"Let's be clear: the work of science has nothing whatever to do with consensus. Consensus is the business of politics. Science, on the contrary, requires only one investigator who happens to be right, which means that he or she has results that are verifiable by reference to the real world. In science consensus is irrelevant. What is relevant is reproducible results. The greatest scientists in history are great precisely because they broke with the consensus..." - Michael Crichton, A.B. Anthropology, M.D. Harvard Kloke ord av en klok mann. Ha en god ettermiddag! mvh Freddy H -------------------- “Since there is no known life on Mars it suggests rapid changes in planetary climates could be natural phenomena."
|
| Wiceguy |
Jan 10 2008, 04:12 PM
|
|
Høyt respektert stormester ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GRUPPE: Members Innlegg: 5,517 Registrert: 10-December 04 Fra: Drammen Bruker nr.: 45 |
Det stemmer. Folk har i tidligere tider blitt dømt til døden for å hevde av jorden ikke er i universets sentrum.
De som mener at klimaendringer ikke kun er menneskeskapt blir ikke dømt til døden. De blir bare oversett og fryst ute av flertallet. Man skulle nesten tro at sannheten har med demokrati å gjøre. Om kirken sa at verden er i sentrum så var det sannheten. De kunne komme med komplekse og tildels løgnaktige påstander om at svaret er at Jorden er i sentrum! De som mente det er feil skal ikke få ordet, evt blir straffet for det. Og så lenge kirken fikk penger for å hevde at svaret er at Jorden er i sentrum er det ikke rart det tok tid å forandre dens mening. Bytt så ut ordet kirken med FN. Ser vi at historien gjentar seg ? -------------------- En fra Bragernes
|
| Monitor |
Jan 10 2008, 07:35 PM
|
|
Joda, jeg har sett kommentarene og ikke minst den manipulerende måten du velger å kommentere på. Og likevel lot du som om du ikke hadde sett dem! Bravo! Til Monitors store forbitrelse har undertegnede et helt bibliotek med argumenter til disposisjon. Jeg er ikke forbitret, men kanskje litt overrasket ettersom jeg ikke tidligere har hørt om freppere med bibliotek. Her er f.eks. et dokument om hvor reell faren er for at isbjørnen kan bli utryddet. Rapporten handler ikke om det du hevder, men om forutsigbarheten av antallet isbjørner, og det er noe helt annet. Gjør oppmerksom på at den er skrevet på engelsk og av vitenskapsmenn. Kan det ha medvirket til at du ikke fikk så mye ut av den? For å gjøre det litt enkelt for Monitor som hele tiden etterlyser referanser, men aldri gidder å sjekke de, bringer jeg her konklusjonen på rapporten. Som forklart ovenfor sier ikke rapporten (og heller ikke konklusjonen) noe om faren for at isbjørnen kan bli utryddet. Hvor tar du påstandene dine fra? mvh Siden utspillet ditt om isbjørnene ikke gikk helt som planlagt, foreslår jeg at du heller orienterer om Frps syn på drikkevannskrisen i Kina. Bør Norge gjøre noe i den anledning? Vennlig hilsen Monitor |
| Zombie |
Jan 10 2008, 08:29 PM
|
|
Superposter ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GRUPPE: Members Innlegg: 1,592 Registrert: 23-March 07 Bruker nr.: 1,734 |
Siden utspillet ditt om isbjørnene ikke gikk helt som planlagt, foreslår jeg at du heller orienterer om Frps syn på drikkevannskrisen i Kina. Bør Norge gjøre noe i den anledning? Vennlig hilsen Monitor Det er tydelig at Freddien er en del smartere enn Monitora. Så hva ville en Monitor med hjerne vært? Kanskje en freddy? -------------------- Zombie - DTs nest verste debattant
|
| Freddy Hoffmann |
Jan 10 2008, 09:29 PM
|
|
Siden utspillet ditt om isbjørnene ikke gikk helt som planlagt, foreslår jeg at du heller orienterer om Frps syn på drikkevannskrisen i Kina. Bør Norge gjøre noe i den anledning? Den ubehagelige sannheten begynner å gå opp for Monitor. Nok en debatt hvor Monitor kommer på defensiven og det er ikke noe vakkert syn. I stedet for å forsøke å avspore diskusjonen foreslår jeg at Monitor oppretter en egen tråd om drikkevannskrisen i Kina. Undertegnede kan tilby seg å opprette en slik tråd. Denne tråden handler om klimahysterikernes misbruk av et fotografi av isbjørner i sin propaganda for myten om menneskeskapt global oppvarming. mvh Freddy H -------------------- “Since there is no known life on Mars it suggests rapid changes in planetary climates could be natural phenomena."
|
| Kåre Kork |
Jan 11 2008, 01:59 AM
|
|
Superposter ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GRUPPE: Members Innlegg: 1,880 Registrert: 6-December 06 Bruker nr.: 1,439 |
Hvis Monitors profetier slår til vil kinas befolkning bli belønnet med mer enn nok ferskvann.
(smeltevann -------------------- “When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion”
|
| morf |
Jan 11 2008, 07:32 AM
|
|
Den ubehagelige sannheten begynner å gå opp for Monitor. Nok en debatt hvor Monitor kommer på defensiven og det er ikke noe vakkert syn. I stedet for å forsøke å avspore diskusjonen foreslår jeg at Monitor oppretter en egen tråd om drikkevannskrisen i Kina. Undertegnede kan tilby seg å opprette en slik tråd. Denne tråden handler om klimahysterikernes misbruk av et fotografi av isbjørner i sin propaganda for myten om menneskeskapt global oppvarming. mvh Freddy H Hei Freddy! Siden du er så for å holde deg til emnene i trådene, og tilbyr deg å opprette tråder for andre temaer, Ja da oppfordrer jeg deg til å opprette en tråd om parkeringsvedtektene i Drammen. Det er jo et tema du burde ha alt av viten om. Vi hadde en ordveksling om detta i det gamle året, men det rant ut i Drammensfjorden. Ha en fin dag.. Ps. Håper du kom deg frem til kontoret tørrskodd -------------------- Gud forlanger ikke mer enn du kan
|
![]() ![]() |